streda, 15. októbra 2014

Google aktualizácie (Panda, Penguin a Pigeon)



Zaujíma vás čo je Panda, Penguin a Pigeon? Takto sú pomenované aktualizácie vyhľadávacích algoritmov vo vyhľadávači Google. Panda bola nasadená do prevádzky vo februári v roku 2011. Penguin prišiel o rok neskôr. Panda má na starosti znižovať index nekvalitným stránkam a naopak zvyšovať ho stránkam s vyššou pridanou hodnotou. Penguin má za úlohu znižovať index stránkam, ktoré porušujú pravidlá - Google Webmaster. Viac menej ide o identifikáciu Black-Hat SEO techník. Pigeon je posledná aktualizácia algoritmu nasadená 24 Júla 2014 a má na starosti zlepšenia pozície pre lokálne vyhľadávania. Zmeny sa zobrazia aj pri vyhľadávaní v Google Maps popri bežnom vyhľadávaní.

Ako identifikovať či vašu stránku postihla Panda, Penguin, alebo Pigeon?


Na identifikáciu môžete použiť Google Analytics alebo Google Webmaster Tools. Google Analytics je vhodné použiť pri algoritmických postihoch stránky (s odkazom na presný deň, kedy bola aktualizácia vydaná). Google Webmaster Tools informuje o všetkých manuálnych postihoch.
Pri analyzovaní prevádzky na stránke nezabudnite na faktor sezónnosti, aktualizácie stránky alebo nefunkčnosť stránky, ktoré môžu mať za následok pokles prevádzky bez pričinenia Google algoritmov.

Buďte aktívni (neustále pozorujte spätné odkazy, identifikujte možné problémy v kóde stránky, sledujte prevádzku) s identifikáciou možných problémov (ktoré môžu viesť k postihom), ale nebuďte paranoidný :)

Na čo sa Google pozerá?


Relevantnosť a kvalitu


Či je vaša stránka veľká, alebo malá stále je čas na zlepšovanie obsahu.

Takže ako sa brániť zvieratkám zo ZOO?


- Treba porozumieť vstupným dátam (neustálou kontrolou)
- Hodnotiť situáciu a neustále hľadať vylepšenia
- Testovať a učiť sa
- Nájsť si človeka, ktorý tomu rozumie

Nemáte čas to sledovať? Postarám sa Adamovic SEO.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára