štvrtok 29. mája 2014

Ako funguju Rich Snippets a ako ich vytvorit



Výsledky vyhladavania vo vyhladavaci Google sa stava cim dalej konkurencieschopnejsie. A preto Google predstavil Rich Snippets, je to novy sposob ako zobrazit efektivnejsie obsah stranky priamo vo vyhladavaci. Je to metoda ako sa odlisit od ostatnych podobnych vysledkov vo vyhladavani.

Rich Snippets (strukturovane uryvky) sa stavaju novymi klucovymi slovami. Tieto male detaily (kusky kodu, ktore zadate do html kodu) sposobia "pop" zobrazenie vaseho obsahu aby sa odlisil od ostatnych bez ohladu na to ktoru poziciu mate na prvej strane. Spravne pouzitie Rich Snippets je v dnesnej dobe nevyhnutne aby sme sa odlisili od konkurencie.

Co su v skutocnosti Rich Snippets


Rich Snippets su kusky kodu, ktore zabezpecia zobrazenie viacerych doplnkovych informacii priamo vo vyhladavani. Tieto kusky kodu, ktore su potrebne implementovat do kodu stranky sa volaju Rich Markup (standard najdete na Schema.org). Tento standard samozrejme podporuje aj spolocnost Google.

Ukazme si konkretny priklad

Predstavme si ze nasa stranka je o filme Avatar, na stranke mame link na trailer k filmu, informacie o reziserovi atd. HTML kod bude vyzerat nasledovne:

<div>
 <h1>Avatar</h1>
 <span>Director: James Cameron (born August 16, 1954)</span>
 <span>Science fiction</span>
 <a href="../movies/avatar-theatrical-trailer.html">Trailer</a>
</div>

Zacneme s identifikaciou sekcie o stranke ktora je o filme Avatar. Urobime to tak, ze pridame polozku itemscope do kodu, ktory uzatvara tuto sekciu, nasledovne:

<div itemscope>
  <h1>Avatar</h1>
  <span>Director: James Cameron (born August 16, 1954) </span>
  <span>Science fiction</span>
  <a href="../movies/avatar-theatrical-trailer.html">Trailer</a>
</div>

Pridanim polozky itemscope specifikujeme, ze kod html obsiahnuty v <div>...</div> tagu patri k danej sekcii.

A to nie je vsetko co potrebujeme specifikovat. Dalsim krokom bude specifikacia o aky druh polozky sa jedna. Druh polozky zadefinujeme pomocou atributu itemtype ktory vlozime hned za itemscope.

<div itemscope itemtype="http://schema.org/Movie">
  <h1>Avatar</h1>
  <span>Director: James Cameron (born August 16, 1954)</span>
  <span>Science fiction</span>
  <a href="../movies/avatar-theatrical-trailer.html">Trailer</a>
</div>

Takto definujeme ze obsah v <div> tagu je o filme, tak ako je definovany v hierarchii schema.org. Typy poloziek su definovane ako URL adresy, v tomto pripade http://schema.org/Movie.

Co mozeme este zadefinovat o filme Avatar? Filmy maju dalsie zaujimave informacie ako mena hercov, rezisera, hodnotenie. Definovat vlastnosti poloziek mozeme pomocou atributu itemprop. Napriklad ked chceme identifikovat rezisera filmu zadame atribut itemprop="director" do prvku ktory uzatvara meno rezisera. (Na stranke http://schema.org/Movies najdete vsetky atributy k tejto sekcii)

<div itemscope itemtype ="http://schema.org/Movie">
  <h1 itemprop="name">Avatar</h1>
  <span>Director: <span itemprop="director">James Cameron</span> (born August 16, 1954)</span>
  <span itemprop="genre">Science fiction</span>
  <a href="../movies/avatar-theatrical-trailer.html" itemprop="trailer">Trailer</a>
</div>

Vsimnite si, ze som pridal <span>...</span> tag, do ktoreho som doplnil itemprop atribut k danemu textu na stranke. <span> tag nemeni vzhlad stranky ako ju renderuje prehliadac, takze su vhodne html prvky pre pouzitie s atributmi itemprop.

Vyhladavace teraz vedia nie len to, ze dana URL je http://wwwavatarmovie.com, ale aj to ze informacie v nej su o filme Avatar, ktory reziroval James Cameron.

Pouzitie slovnika schema.org


Nie vsetky stranky su o filmoch v nasledovnej sekci vam ukazem kde a ako najdeme dalsie typy poloziek, ktore mozete pouzit na stranke. Na stranke schema.org najdeme aj dalsie typy z ktorych kazda ma svoje vlastne atributy a nastavenia, ktore mozu byt pouzite na specifikaciu co sa na danej stranke nachadza.

Tu je zoznam najpouzivanejsich typov:


  • Creative works: CreativeWork, Book, Movie, MusicRecording, Recipe, TVSeries
  • Embedded non-text objects: AudioObject, ImageObject, VideoObject
  • Event
  • Organization
  • Person
  • Place, LocalBusiness, Restaurant ...
  • Product, Offer, AggregateOffer
  • Review, AggregateRating

A tu si mozete pozriet vsetky ostatne typy.
Copyright 2014, Optimalizacia SEO

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára