štvrtok, 29. mája 2014

Zmeny v algoritmoch Google

Zmeny v algoritmoch vo vyhladavaci Google prebiahaju stale castejsie (az nikolko krat do roka). Kto sa v tom ma vyznat? Chceme pisat o vacsich zmenach ktore sa udiali od roku 2012 po sucastnost a zmenili zasadne vysledky vo vyhladavani. Vyhľadávač Google zacal od roku 2010 masivne menit svoje algoritmy a zacal penalizovat zle optimalizovane weby. Vsetko sa toci okolo unikatneho textu (bez duplicity) v obsahu stranky a odkazy na web stranku (relevantne a prirodzene odkazy so spravnym anchor textom).

1.1 Google Pinguin 1.0 - ktory bol spusteny v roku 2012 a zasiahol hlavne stranky ktore boli preoptimalizovane. Tykalo sa to tych webov ktore mali nakupene odkazy a dalsich webov s duplicitnym obsahom. Dalsia zasadna optimalizacia algoritmov prebehla koncom roku 2012 a postihla hlavne eshopy a vela z nich sa prepadlo vo vyhladavani.

1.2 Google Panda - vela aktualizacii prebehlo od roku 2011 a postihla vela webov s neoriginalnym obsahom

1.3 Google Pinguin 2.0 - bol spusteny zaciatkom roku 2013 a bola to este komplexnejsia optimalizacia algoritmu so zameranim na duplicitu obsahu, nakúpene odkazy v patickach (kde primarne nejde o navstevnost, ale o zdroj spatnych odkazov), penalizacia nekvalitnych PR clankov na nekvalitnych weboch a trestanie webov s vysokym obsahom klucovych slov.

1.4 Cesky Seznam - zmenil svoj algoritmus po vzore Google koncom roku 2012 a postupne sa ho snazi zlepsovat, aby sa vyrovnal vysledkom Google. Zatial sa mu nedari penalizovat preoptimalizovane weby a stranky s velkym poctom nekvalitnych spatnych odkazov.

1.5 Google Kolibrik - tato novinka v algoritme z roku 2013, ktora postihla 90% webov, takze hovorime o najvacsej uprave algoritmu, kde sa vyhladavac zameriava na tvar vyhladavacieho dotazu, ked je vyhladavanie mierene na celu vetu a nie len na klucove slova. Vyhladavac sa nezameriava na spatne odkazy a unikatny obsah ako predtym, ale ovplyvnuje ho vyhladanie a dolezitost long tail klucovych slov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára